شنبه, 01 ارديبهشت 1403

داروی آزمایشی کووید به قدری موفقیت‌آمیز بود که آزمایش‌های اولیه را زودتر تمام کردند

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

یک مطالعه دوسوکور اخیر که هفته گذشته به پایان رسید نشان داد که سابیزابولین، یک داروی خوراکی جدید از شرکت دارویی Veru، Inc.، این پتانسیل را دارد که میزان مرگ و میر ناشی از ویروس را در موارد متوسط ​​و شدید به نصف کاهش دهد. در واقع آنقدر موفق بود که محققان آزمایش اولیه را زود متوقف کردند و اماده تولید انبوه میشوند.

میچل اشتاینر، رئیس هیئت مدیره، رئیس و مدیر عامل Veru به مجله فورچون گفت: «آنچه نشان می‌دهد این است که ادامه درمان افراد با دارونما غیراخلاقی است.

در حالی که این مطالعه در ابتدا قرار بود حدود 210 بیمار بستری شده با کووید را شامل شود، تجزیه و تحلیل اولیه 150 بیمار اول آنچنان موفقیت چشمگیری را نشان داد که کمیته نظارت بر داده های مستقل مطالعه توقف آن را به دلیل وارد شدن برای تولید انبوه توصیه کرد. میزان مرگ و میر گروهی از افرادی که قرص دارونما مصرف کردند، 45 درصد بود، در حالی که گروهی که تحت درمان با سابیزابولین قرار گرفتند، تنها 20 درصد مرگ و میر داشتند.

سابیزابولین هم به عنوان یک داروی ضد ویروسی و هم ضد التهابی عمل می کند که زیرساخت های سلولی به نام میکروتوبول ها را هدف قرار می دهد. ویروس کرونا از این زیرساخت برای سفر به سلول‌هایی استفاده می‌کند که در آنجا تکثیر می‌شود قبل از اینکه دوباره به بیرون سفر کند تا گسترش یابد.



اشتاینر می‌گوید: «ما آن را مختل می‌کنیم،» و افزود که سابیزابولین هم ویروس و هم پروتئین‌های التهابی مرتبط با آن را مسدود می‌کند.

اشتاینر می‌گوید که میزان مرگ و میر 45 درصدی که در گروه دارونما در کارآزمایی سابیزابولین مشاهده می‌شود، از زمان شروع همه‌گیری تا حد زیادی برای بیماران مبتلا به کووید شدید ثابت بوده است.

اشتاینر می‌گوید: «این ترسناک است که فکر کنید تا زمانی که به بیمارستان می‌روید و اکسیژن دریافت می‌کنید، 50 تا 50 شانس زنده ماندن دارید. "این مقداری از ترس ناشی از رفتن به بیمارستان را از بین می برد."

اکثر محدودیت‌های کووید در سراسر دنیا ناپدید شده‌اند و از آنجایی که همه‌گیری به سال سوم خود می‌رسد، بسیاری از مردم جهان از مراقبت مداوم خسته شده‌اند. اما هنوز تقریباً روزانه 500 مرگ و میر ناشی از کووید در این کشور به طور میانگین وجود دارد، و دکتر آنتونی فائوچی پیش‌بینی کرده است که موج جدیدی از پاییز امسال با افزایش احتمالی طی چند هفته آینده در راه باشد.

به دلیل نیاز مداوم به درمان موثر برای کووید شدید، مرحله سوم کارآزمایی سابیزابولین در ژانویه توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نامگذاری "مسیر سریع" را دریافت کرد.

Veru در حال حاضر به دنبال مجوز استفاده اضطراری از سابیزابولین از FDA است، که یک درمان قبلی کووید رمدسیویر در ماه مه 2020 دریافت کرده بود. این بدان معناست که این دارو تنها چند ماه دیگر در دسترس خواهد بود.

FDA درخواست فورچون برای اظهار نظر را رد کرد و اظهار داشت که «نمی‌تواند درباره برنامه‌های معلق پیش از آژانس یا تعاملات آن با هیچ تولیدکننده‌ای درباره محصولات تحقیقاتی‌شان اظهارنظر کند».

فراتر از داده های مرگ و میر، Veru هنوز در حال مطالعه سایر اثرات مثبتی است که سابیزابولین ممکن است داشته باشد، از جمله کاهش تعداد روزهای ماندن بیمار در ICU و تعداد روزهایی که بیمار تحت تهویه مکانیکی بوده است.

و اگرچه این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش یک درمان کووید-19 است، اما حوزه تخصص Veru تحقیقات انکولوژی با تمرکز بر سرطان سینه و پروستات است. اشتاینر می‌گوید که این شرکت قبلاً قبل از شروع تحقیقات همه‌گیر، روی سابیزابولین برای خواص مبارزه با سرطان آن تحقیق می‌کرد.

او گفت: «ما یک شرکت سرطان‌شناسی هستیم و اتفاقاً در دنیای ویروس افتادیم زیرا در میانه یک بیماری همه‌گیر هستیم و احساس وظیفه می‌کنیم

اشتاینر مسابقه برای یافتن یک درمان موثر برای کووید شدید را به برنامه فضایی ایالات متحده در طول قرن بیستم تشبیه می کند، که "فناوری های جدیدی را ایجاد کرد که هیچ ارتباطی با فضا نداشت" اما با این وجود کاربردهای دیگری پیدا کرد.

او می‌گوید مطمئن است که این دارو در نهایت تاییدیه FDA را دریافت می‌کند، به‌ویژه با توجه به این واقعیت که این دارو در طول آزمایش هیچ گونه نگرانی ایمنی ایجاد نکرد.

Veru در حال حاضر در حال مذاکره با اداره تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی (BARDA) و سایر آژانس‌های دولتی برای اطمینان از یک توافق خرید پیش‌خرید برای دارو، در انتظار تایید FDA است.

 

بهترین اخبار و مطالب دنیا را در تازه های روز پیدا کنید.

ایمیل:

Info@tazehayeroz.ir

فکس:

00000

Search